Indenfor fitnessbranchens evigt foranderlige og udviklende landskab er de to unge generationer; Millennials og Gen Z dukket op som en ny dynamisk kraft.
En ny undersøgelse om Gen Z bestilt af Les Mills har navngivet disse generationer som “Generation Active”, et navn der understreger deres kærlighed til fitnessoplevelser.
Der har været meget snak om de unges fitnessvaner, men Les Mills har med denne undersøgelse ønsket at bygge et billede baseret på fakta. Den er baseret på 4.000 respondenter, fra USA, Storbritannien, Kina og Tyskland og den viser, hvordan deres træningsvaner virkelig ser ud.
Hvis du som fitnessudbyder stræber efter at få optimal tilgang til den del af marked, som de repræsenterer, ja så er det afgørende at forstå de unikke egenskaber, præferencer og og ikke mindst hvad der motiverer Generation Active.
I denne artikel introduceres du for nogle få indsigter og marketingstrategier der skal til for at engagere og tiltrække Millennials og Gen Z til netop de fitnessydelser du udbyder
Forstå Generation Active
Omfavnende oplevelser: Millennials og Gen Z prioriterer velvære og søger aktiviteter, der tilbyder sociale forbindelser, personlig vækst og en følelse af fællesskab.
Som udbyder kan du med fordel lægge vægt på gruppetræning, interaktive klasser og begivenheder, der fremmer en følelse af at høre til.
Teknologisk integration: Teknologi spiller en væsentlig rolle i Generation Actives liv. De er teknologikyndige og foretrækker fitnessløsninger, der integreres problemfrit med deres digitale livsstil.
Som fitnessudbyder bør du kunne tilbyde førsteklasses udstyr, mobilapps til planlægning og sporing af træning og gamified udfordringer der kan være med til at forbedre den overordnede fitnessoplevelse.
Effektive marketingstrategier:
#1. Autentisk tilstedeværelse på sociale medier:
Millennials og Gen Z er stærkt afhængige af sociale medieplatforme for information og inspiration. Som fitnessudbyder bør du opretholde en autentisk og visuelt tiltalende tilstedeværelse på platforme som Instagram, TikTok og YouTube. Deling af engagerende indhold, succeshistorier og glimt bag kulisserne vil skabe en stærk forbindelse med Generation Active.
#2. Influencer-samarbejde:
Partnerskab med fitness-influencers og mikro-influencers kan øge synligheden og troværdigheden af dit som fitnessudbyder betydeligt blandt Millennials og Gen Z. Autentiske anbefalinger, sponsoreret indhold og samarbejder med fitness-entusiaster vil hjælpe med at skabe interesse og fremme interessen for et medlemsskab.
#3. Opbygning af fællesskaber:
Generation Active søger en følelse af tilhørsforhold og fællesskab. Sm fitnessudbyder bør du fokusere på at skabe et støttende miljø, hvor medlemmer kan møde hinanden, dele deres fitnessrejser og motivere hinanden. Organisering af eksklusive medlemsbegivenheder, udfordringer og onlinefora vil fremme en følelse af fællesskab og skabe en mere givende kluboplevelse.
#4. Personalisering og tilpasning:
Millennials og Gen Z værdsætter personlige oplevelser, der er skræddersyet til deres unikke præferencer. Som fitnessudbyder bør du benytte analyser af medlemsdata til at forstå medlemspræferencer og tilbyde personlige træningsplaner, klasseanbefalinger og resultatmåling. Dette niveau af tilpasning vil øge medlemstilfredsheden og ikke mindst fastholdelsen.
Du kan læse eller downloade hele undersøgelsen her
Og det anbefales for med rapporten om Generation Active har du alle forudsætninger for at få et indblik i markedet for Millennials og Gen Z. Og netop ved at forstå deres præferencer, værdier og motivationer kan du udvikle målrettede marketingstrategier, der giver genlyd hos disse generationer.
Fremhævelse af oplevelser, teknologiintegration og fællesskabsopbygning vil gøre det muligt for fitnessklubber med succes at engagere og tiltrække Generation Active, hvilket fremmer en sundere og mere aktiv fremtid for alle.
Læs mere om hvordan du kan tilpasse dine ydelser til de unge her
Om: Les Mills
Virksomheden blev grundlagt af Les Mills – en firedobbelt olympisk deltager og cheftræner for New Zealands atletikhold – som åbnede sit første fitnesscenter i 1968 med det formål at bringe elitesportstræning til masserne.
I dag bliver Les Mills træning leveret af 140.000 certificerede instruktører i 20.000 klubber på tværs af 100 lande, samt via LES MILLS+ streamingplatformen og Virtual Reality (VR).