BODY BIKE har siden 2019 gjort det til deres kernemission at producerer mere bæredygtige indendørs træningscykler. I 2019 kunne BODY BIKE præsenterer verdens første bæredygtige indendørs træningscykel, OceanIX, der er produceret med genanvendte fiskenet.
I år kunne BODY BIKE præsenterer endnu en bæredygtig indendørs trænings cykel, Forest Green, som er produceret med genanvendt ABS-plastik. BODY BIKE har tilmed lovet, at alle deres indendørs træningscykler vil blive produceret på en bæredygtig måde inden 2025.
På den måde sætter BODY BIKE en ny bæredygtig standard inden for fitness udstyr, og deres CEO, Uffe A. Olesen, håber på at kunne inspirere andre producenter i fitness industrien til at følge trop.
”Selvom vi er en lille nordjysk virksomhed, sælger vi indendørs træningscykler i næsten hele verden. Vores brand er kendt internationalt, og på den måde har vi en stemme og en platform, hvor vi kan trække standarden op.
Jeg håber, der er andre producenter i fitness industrien derude, der tænker at hvis BODY BIKE kan, så kan vi også.” Siger Uffe A. Olesen
BODY BIKE har valgt at bygge et større koncept op omkring deres bæredygtige kernemission til deres 102 kvm store messestand på verdens største fitnessmesse, FIBO, i Köln til april.
En satsning der kræver noget af hele Body Bike virksomheden
De helt store reklamemæssige koncepter er noget der, kræver noget af hele BODY BIKE-virksomheden, der har valgt at holde processen in-house i stedet for at involverer et reklamebureau. Grundidéen og kernekonceptet er udtænkt af Uffe A. Olesen, der startede med et mere japansk tempelfokus, koblet med et element af skov og natur.
Ideen udviklede sig på de talløse konceptudviklingsmøder med BODY BIKEs digitale marketings specialister Pernille Gradman og Sabine Højbjerg samt virksomhedens produktudviklings medarbejder, Vinni Hansen. Her tog den en mere bæredygtig drejning, hvor der i stedet kom mere fokus på den skandinaviske skov og natur.
”Det er det helt rigtige koncept til både at præsenterer vores nye bæredygtige indendørs træningscykel og skabe opmærksomhed omkring bæredygtighed inden for fitness industrien.” Siger Uffe A. Olesen.
Selvom BODY BIKE har valgt at holde konceptudviklingen in-house, har de selvfølgelig haft samarbejdspartnere til at visualiserer deres ideer på den mest effektive måde. Her har de arbejdet sammen med Flow Studio, der arbejder med at skabe visuelle fortællinger i form af stillbilleder og animation.
”Flow Studio har formået at skabe en stemning i deres udkast til stand-designet hvor man fornemmer den sindsro, idyl og stilhed, som man gør, når man går sig en tur i en dansk skov” siger Uffe A. Olesen og fortsætter.
”Det var en vigtig del af vores koncept omkring bæredygtighed at vise på en meget subtil måde, hvad vi mister, hvis vi ikke ændre på vores produktionsmetoder nu.”
Efter vi modtog Flow Studio’s udkast til stand-designet, havde vi grundstenen til standen. En stand lukket af fra resten af hallen med semi-transparente vægge, runde hule-lignede indgange, en stenklædt brønd midt på standen og sten-stig, der slanger sig rundt om brønden fra indgang til indgang.
BODY BIKE’s digitale marketings specialist tegnede designet ind på en plantegning sammen med de fornødenheder, der skulle bruges på standen – skærme, musikanlæg og køleskabe. Med dette materiale var BODY BIKE klædt på til at konsulterer deres belgiske stand-bygger firma, ExpoZ, der fuldendte konceptet og bringer det til live den 13-16 april i Messegelande i Köln.
BODY BIKE’s digitale marketing specialist, Pernille Gradman, har stået for en større pakke af reklameredskaber til at reklamerer for konceptet og tilstedeværelsen på FIBO.
”Det er altid spændende at arbejde med koncepter, hvor indholdet skal kunne spejle sig på flere platforme. Jeg viste, at vi skulle skille os ud fra vores tidligere udtryk.
Derfor valgte jeg at bruge grafiske elementer til materialet, der både giver os muligheden for at lave billeder og animationer, men også får indendørs træningscyklen til at skille sig ud fra billedet og komme mere i fokus.”
Konceptet omkring skoven, roen og bæredygtigheden, er blevet til på grundlag af en flad virksomhedsstruktur og en kultur, hvor man velkommer at få udfordret sine ideer.
”Det er, når vi sparrer med hinanden og udfordre hinanden, at vi kan tage vores koncepter til nye højder, og først der bliver det rigtig godt” siger Uffe A. Olesen.
“Vi glæder os meget til at løfte sløret for standen og vores nye bæredygtige BODY BIKE SMART+ Forest Green på FIBO i April”.
Skal du på årets FIBO, så kan du møde BODY BIKE i skoven. Det er i hal 6, stand A13.
Læs også artiklen om hvordan du som fitness udbyder kan tilpasse dig til Generation Z her