Er et problem for hver tredje kvinde, i de engelske fitnesscentre

Mere end hver tredje kvinde oplever ’uønsket opmærksomhed’ i et fitnesscenter, sådan forholder det sig i hvert fald på det engelske marked, hvor hele 37% af de adspurgte kvinder i en undersøgelse angav, at de oplevede at få uønsket opmærksomhed, f.eks. i form af anmodninger om deres telefonnummer, når de trænede i et fitnesscenter.
Det er wellness-platformen Mindbody, der står bag undersøgelsen, som også kunne afsløre, at flertallet (57%) af kvinder også har oplevet at føle sig betragtet på en uhensigtsmæssig måde, når de var til træning.

Forskningen – der er baseret på en undersøgelse foretaget af Opinium Research, er baseret på 2.001 kvindelige fitnessmedlemmer i Storbritannien.
Ifølge undersøgelsen er det at have en “træningspartner” en af ​​de mest effektive måder at tackle problemet på, idet mere end halvdelen (51%) af kvinder siger, at træning med nogen, de kender, hjælper med at øge deres komfortniveau i et fitnesscenter.

Da de blev bedt om at angive specifikke tiltag, som ville hjælpe dem med at føle sig mere komfortable, var de mest po­pulære muligheder bla.: At introducere separate sektioner for mænd og kvinder (23%) og have instruktører af samme køn (15%).

”Vi ved fra vores samtaler med centerejere, at den følelsesmæssige komfort for såvel mandlige, som kvindelige kunder er en nøgleprioritet,” udtaler Heather Garrick, talsmand for Mindbody, og han fortsætter: ”En af de udviklinger, der illustrerer dette bedst, er stigningen i holdklasser kun for kvinder, og vi har set, at de i øget grad bliver tilføjet til holdplanerne.
Vi har været vidne til en markant stigning i antallet af kvindelige personlige trænere i branchen, og det er interessant at bemærke, at der er en betydelig stigning i app-bookinger til HIIT-, styrke- og konditionsklasser, i betragtning af omkring 70% af abonnenterne på vores app er kvinder.
Dette signaliserer et positivt skift i den rigtige retning af, hvordan kvinder engagerer sig i fitnessindustrien. Men vi føler også, og det bekræftes af undersøgelsen, at der stadigvæk kan gøres meget mere for at sikre, at man i branchen har mere fokus på at uddanne i, hvordan man tilbyder træning til begge køn i et inkluderende miljø.”