I forlængelse af vellykkede åbninger i København, Odense og Århus tager den danske fitnesskæde REPEAT nu hul på det svenske marked. Bag det nytænkende koncept står fitness-iværksætteren Rasmus Ingerslev, der også stod bag både fitness dk og Fresh Fitness.

Han forventer, at septembers etablering i Malmø kommer til at fungere som brohoved for en større udrulning på det svenske marked.

REPEAT har på få år skabt en klar position i fitnessmarkedet som et livsstilsbrand. Regelmæssige events med live DJ som ”Bubbles & Squat”, hvor der serveres Champagne, og ”Coctails & Kettlebells”, hvor der serveres cocktails, er med til at understrege ambitionen om at omfavne både medlemmernes træning og de valg, der hører til deres aktive livsstil.

Af samme grund tilbyder centrene foruden træning 24 timer i døgnet også arbejdsstationer og friskbrygget kvalitetskaffe.

REPEAT er som koncept en kulmination af mange års brancheerfaring i det team, der står bag kæden, men også et udtryk for en modenhed i fitnessbranchen.

”Da vi byggede centre for bare 10 år siden, drejede det sig i høj grad om at lave noget, der passede til alle. Markedet var simpelthen for småt til at satse på segmenter. I dag er markedet mere end tre gange større end da jeg startede i branchen. Det betyder, at eksempelvis REPEAT har en eksistensbe­rettigelse, selvom nogle kundegrupper vælges gennem de valg og fravalg, vi har truffet for på bedste måde at tilgodese urbane mennesker, der er unge eller unge af sind,” forklarer Rasmus Ingerslev.

Valget af Malmø som første udenlandske etablering er baseret på en række faktorer. Omfattende markedsundersøgelser har vist, at behovet er der. Samtidig er det svenske fitnessmarked større end det danske, og det som ligger tættest på hovedkontoret i København.

Men hvorfor ikke bare fortsætte ekspansionen i Danmark?

”REPEAT er et super urbant brand, og beliggenhed spiller en meget stor rolle. Derfor er det mere nærliggende at etablere os på en topplacering i Malmø end i en mindre dansk by,” siger fitness-iværksætteren Ingerslev, der har boet flere år i Stockholm og allerede har erfaring med etablering i det svenske marked.

Og hvad byder fremtiden så på for REPEAT? Ifølge Ingerslev vil konceptet passe rigtig godt ind på adskillige udenlandske marke­der, men han vil ikke vokse for enhver pris.

”Først og fremmest skal vi finde de rigtige beliggenheder. Nok endnu vigtigere, så har vi fået skabt et rigtig godt team og en stærk kultur. Og til syvende og sidst handler vores branche om mennesker. Derfor er målet at vokse med den maksimale hastighed, der tillader, at vi kan tilføre dygtige, passionerede fitness folk og bevare den kultur, der er skabt,” afslutter Ingerslev.