Det går stærkt hos LOOP Fitness, som i løbet af blot tre år er vokset fra 50 til 100 centre. Væksten sker ikke på bekostning af bundlinjen, som er i bedre form end nogensinde.

7,6 mio. kroner udgør resultatet før skat, og det er en fremgang på 1,9 mio. kroner sammenlignet med 2017. Det er primært tilgang af nye medlemmer, der løfter indtjeningen i et regnskabsår, hvor LOOP ellers har øget sine investeringer i blandt andet medarbejderstab og digitalisering.

– Vi åbnede rigtig mange nye centre i 2016 og 2017, og vi ser, at disse centre for alvor begynder at performe. Dermed er det ikke kun LOOP A/S, men i særdeleshed også vores franchisepartnere, der kommer til at fremvise gode regnskabstal i år, siger adm. direktør Brian Schneider.

Væksten i LOOP Fitness ligger omkring hovedstaden

I stedet for at fokusere på de områder, hvor kundegrundlaget er størst, har LOOP satset målrettet på at etablere sig i de mindre byer. Det har gjort kæden landsdækkende på rekordtid. Og med nu 100 nåle i danmarkskortet er tiden inde til at rykke tættere på de store byer. Det gælder ikke mindst hovedstadsområdet.

LOOP tog allerede hul på den strategi i 2018 med etablering af centre i Brønshøj, Taastrup, Glostrup, Farum, Allerød og senest på Sluseholmen. I marts og april åbner nye centre i Hørsholm samt på Frederiksberg.

Og planerne stopper langt fra her. I samarbejde med en lokal franchise-partner, som i forvejen driver ni af kædens centre, er LOOP i fuld gang med at kigge på nye placeringer i København og Nordsjælland.

– Vi er kommet rigtig godt i gang i hovedstadsområdet, og det er helt klart hér, vi ser det største vækstpotentiale i de kommende år. Vi har skabt os et navn nu og oplever stor interesse for vores cirkeltræningskoncept, siger Brian Schneider.

Foruden København kigger LOOP også på ekspansionsmuligheder i Aarhus, hvor kæden i dag har tre centre, samt Esbjerg og hjembyen Aalborg, hvor der også er potentiale for nye LOOP-centre. I Aarhus er der allerede sat dato for den næste nyåbning. Det bliver i august i forstaden Højbjerg.

150 danske fitnesscentre i 2021

Ifølge Brian Schneider er interessen for at investere i LOOP-kæden fortsat stigende, og dermed tyder intet på, at LOOP sænker farten i de kommende år.

– I takt med vores vækst får flere og flere øjnene op for, hvem vi er, og hvad vi kan tilbyde. Jeg ser det lidt som en snebold, der er begyndt at rulle. På flere fronter er tingene begyndt at ske lidt af sig selv, siger LOOP-direktøren.

Han vurderer, at der er plads til omkring 150 LOOP-centre i Danmark, og går udviklingen som forventet, vil det mål være indfriet i 2021.

Herefter skal væksten komme fra udlandet. Sammen med to danske partnere åbnede LOOP for få måneder siden sine første centre uden for Danmark; i den polske hovedstad Warszawa og i sydkinesiske Guangzhou.

I løbet af sommeren går den danske fitnesskæde ind i Spanien med åbningen af et center i Alicante-området. Men LOOP har ikke travlt, understreger Brian Schneider. Fitnesskædens internationale strategi er langsigtet:

– Vi er først lige gået i gang med at lære markederne at kende. Der er kæmpestor forskel på at drive fitnesscenter i Danmark og i Kina, så vores koncept skal tilpasses, før vi er klar til at rulle flere centre ud, siger LOOP-direktøren.

Læs mere om LOOP Fitness’ franchisekoncept her.